HOTELEK.HU Reklámautó Barkas B 1000

Hogy is lett egy Barkas cégünk reklámautója? Nehéz volt megszerezni, felújítani pedig még inkább. A piros-fehér Barkas azonban most már köszöni, jól van és falja a kilométereket.
Viszonylag kevés szépen felújított Barkas van az országban, ami meglepő ahhoz képest, hogy a szocializmus ideje alatt kifejezetten kommersz típusnak számított. Persze annak a világnak már vége, ezért némi nosztalgiával tekintünk a korszak technikai vívmányaira, köztük erre a nyolcszemélyes, teljesen üvegezett Barkas B1000-esre.
Eredetileg T1-esben gondolkodtunk, de a legendás modellből felújított példányokért pedig gyakran 15-20 millió forintot. Ezért végül letettünk a Volkswagen ikonikus modelljéről és egy ugyancsak kultikus járművet, a Barkast kezdtük el keresgélni az interneten. A kutakodásban mindössze két öreg példányra bukkantunk. A kiválasztott jármű először használhatatlan állapotban volt.
Miután elhoztuk a Barkast az eladótól nekiálltunk felújító műhelyeket keresni. Az ajánlatok rendkívül széles skálán mozogtak. Végül egy pécsi párosra esett a választás, akik lelkesedésből szakosodtak a Barkasokra. "Én úgy adtam oda a kocsit, hogy azt mondtam, nem akarok vele később semmit foglalkozni. Azt akartam, hogy csináljanak ebből egy új autót"
Búcsú a tolóajtótól
A renoválásnak 2014 januárjában estek neki és az év közepére végeztek vele. Munka rendesen volt vele, hiszen a karosszéria teljesen átrozsdásodott. Darabokra kellett szedni a járművet, hogy helyrehozzák az alvázat. A Barkason, kérésünkre egy apró módosítást is végrehajtottak, gyárilag ugyanis tolóajtóval volt szerelve a modell, viszont átalakíttattuk azt oldalra nyílóvá. A Hotelek.hu csapata döntött továbbá a jelenlegi színtervről is, mivel az eredetileg kék színű volt, a piros-fehér kombináció azonban elképzeléseink szerint jobban passzolt a járműhöz, és a vállalkozáshoz.
Kényszerű utófelújítás
A felújítást követően mégiscsak szükség volt utómunkálatokra, mivel az átvételkor nem működött rendesen a fék, lógtak a vezetékek, emellett az egyik tükör be volt törve. A Barkas utófelújításában már egy családtag is részt vett, aki korábban autószerelőként dolgozott, illetve gyakran járt ilyen Barkasszal, ezért nagyfokú típusismerettel is rendelkezett.
Nagyjából egy hónap alatt tettük helyre a kisebb-nagyobb bajokat. A Barkas eleinte rengeteget, mintegy 20 litert fogyasztott, de az utófelújítás után már csak 12 litert iszik városban, autóúton pedig mindössze 8-9 literre van szüksége 100 kilométeren. A jármű menettulajdonságai is sokat javultak, hiszen a végsebessége nagyjából 80 kilométer/óra körül mozog.
A forgalomba helyezés után 5000 kilométert mentünk vele, tavaly nyár óta egészen mostanáig. Ez idő alatt különösebb baj nem volt vele, egyszer-kétszer előfordult, hogy felforrt a víz, de most már megbízható a jármű, mely nem hagyja ott csapatunkat az út szélén.
Büszkék vagyunk erre a kis piros csodára!